wtorek, 6 kwietnia 2010

Czat jak na FACEBOOK

Jednym z ciekawszych narzędzi na portalu facebook.com jest czat. Posiada kilka sympatycznych cech, które czynią go lepszym od tradycyjnych czatów i moim zadaniem są to:
  • PRZYWRACANIE POPRZEDNIEGO STANU PO PRZEŁADOWANIU STRONY
  • mały, a jednocześnie umożliwia prowadzenie wielu rozmów jednocześnie i wygodne zarządzanie oknami
  • integracja z samym portalem - emotki, przyjaciele, statusy
Takie udane rozwiązanie musiało szybko zdobyć popularność i pojawiły się gotowce podobne do chata z facebooka.
Pytanie co wybrać?
Ja trafiłem na footerchat, który jest banalny jeśli chodzi o instalację - skopiowanie kilku linijek javascriptu, ale niestety tutaj kończą się plusy. Brak polskich znaków (nie tylko polskich:) ), nie zapamiętuje stanu przy przeładowaniu strony, wszystko działa na obcym serwerze, więc jesteśmy ograniczeni w zakresie modyfikacji.
Inne rozwiązanie jakie udało mi się znaleźć jest płatne (cometchat $49 ). Wydaje mi się, że warte swej ceny, szczególnie, że posiada gotowe paczki instalacyjne do popularnych systemów, w tym socialengine - a o to właśnie mi chodziło. Są też gotowce do forów (phpBB, VBuletin)... Jaka zaleta tych gotowców - w przypadku socialengine po instalacji, która polega na skopiowaniu plików, ustawieniu uprawnień i wklejeniu kilku linijek skryptu do strony, dostajemy od razu zintegrowane takie rzeczy jak avatary, czy statusy użytkowników, z czym trzeba by się pewnie troszkę pobawić.
Całość ma nie wiele słów, więc łatwo przetłumaczyć na inny język w pliku konfiguracyjnym, można tworzyć własne skórki, ogólnie wszystko sympatycznie...

poniżej screen z portalu abnormals.org, gdzie instalowałem rozwiązanie:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz uwagę, sugestię, albo po prostu ochotę - zostaw komentarz